Klimaforum: Klimakrisen en etisk utfordring for borger og by

Tirdag 31. mars setter vi søkelyset på klimakrisen, som følger opp møte fra i fjor om klimakrisen som en etisk utfordring for by og borger. Vi spør hva har Bergen kommune gjort siden forrige møte, hvordan kommer vi fra ord til handling?

Klimaforum i samarbeid med Bergen Rotary inviterer til kveldsmøte:

• Velkommen ved president  Leif Jarle Aase, Bergen Rotary
  • Klimautfordringene foran København-møtet ved professor Gunnar S. Eskeland, Norges Handelshøyskole
  • Hva har Bergen kommune gjort og hva vil vi gjøre? ved byråd Lisbeth Iversen, Bergen kommune
  • Bergensskolene tar klimautfordringene på alvor ved rektor Daniel Ødegård, Flaktveit skole
  • Hva kan næringslivet gjøre frivillig og i høve til krav? ved markedsdirektør Tor Aamodt, Emisoft
  • Enkel servering og gruppediskusjon, oppsummering i plenum
Møteleder: Informasjonsleder Jill Johannessen, Klimaforum/ Bjerknessenteret for klimaforskning og informasjonssjef Asle Haukaas, Norges handelshøyskole

Tid og sted:

Tirsdag 31. mars kl 18.00 - 21.00 (registrering fra 17.30)
Det vil bli servert mat under møtet.
Grand selskapslokaler, Ole Bulls plass

Påmelding via Bergen Næringsråd innen mandag 30. mars her .

Velkommen til Klimaforum - Møtet er gratis og åpent for alle.

Klimaforum er en møteplass som skal samle aktører fra næringsliv, myndigheter, organisasjoner og forskningsinstitusjoner. Her kan man i en uformell atmosfære diskutere klimarelaterte spørsmål, som representerer både vitenskapelige, næringsmessige og politiske utfordringer.

Klimaforum er et samarbeid mellom Bergen Næringsråd, Bergen kommune, Bjerknessenteret for klimaforskning og Bergenscenarier 2020.

Les mer om klimaforum her .