ClimateSnack utvides

ClimateSnack har opplevd stor suksess og utvides til SciSnack. Nå inviteres alle studenter og unge forskere til SciSnack for å forbedre sine skriveferdigheter for formidling av ny forskning.

Formålet med SciSnack er å gi studenter og unge forskere mulighet til å trene seg opp på å skrive gode og enkle vitenskapelige tekster. Dette forteller Mathew Stiller-Reeve ved Bjerknessenteret og Uni Research. Han startet opp kommunikasjonsprosjektet ClimateSnack i 2012.

- Ved å forbedre basisferdigheter om språk og skrivestruktur lærer man å formidle på en måte som folk forstår. God formidling er viktig for kunnskapens overføringskraft til andre disipliner, forklarer Stiller-Reeve. Tverrfaglig forskning blir stadig viktigere og SciSnack vil bidra til å brygge broer mellom fagdisipliner, og også videre til allmenheten.

I utgangspunktet var denne globale plattformen kun for PhD-studenter som arbeider med klimaforskning, men nå åpnes den opp for alle. ClimateSnack fungerer nå som en undergruppe av SciSnack. Stiller-Reeve påpeker hvor viktig det er å etablere gode skriveteknikker tidlig i karrieren, og ønsker derfor også å inkludere bachelor- og mastergradsstudenter fra alle disipliner.

SciSnackFørste lanseringsarrangement for SciSnack

Torsdag 19. november: 18:00 - 19:00

Bergen Offentlige Bibliotek

”En samtale med…”